2017. december 13., szerda

A mezei pacsirta és a tasmán ördög (tanmese)

mezei pacsirta, egy Sydney melletti luxusszálloda teraszán üldögélt, amikor hirtelen előtte termett a tasmán ördög. - Szia Tasmán. Mi járatban? - szólt kedvesen a pacsirta.
- Szia, pacsirta. Azért jöttem, hogy megegyelek, mert te egy migráns vagy, és a Zoo News bemondta, hogy a migránsok rosszak.
- Értem. - mondta a pacsirta. - De miért nem eszed meg a pulit? Ő egy magyar migráns. -
- Nem lehet. Fél évvel ezelőtt, veseátültetéssel mentette meg a feleségem életét. Utána hónapokig kezelte amíg teljesen fel nem épült. -
- Értem. Akkor edd meg a sast. Ő német migráns. A Fekete erdőből jött. - 
- Azt sem lehet. Tavaly nyáron, amikor két gyerekem eltévedt a sűrűben, ő találta meg őket. Megmutatta nekik mi ehető és mi nem. Megtanította őket tájékozódni a sűrűben, végül hazavezette őket. Ha ő nincs, már nem élnek.-
- Értem. - szólt a pacsirta - Nehéz ügy. Mit lehet itt tenni? Tulajdonképpen ki vagy te?- 
- Nézd pacsirta. 10 éve dolgozom ebben a szállodában. A tulaj, bár sose láttuk, minden karácsonykor ajándékot küld az összes dolgozó gyerekének. A főnök rendes fizetést ad, így a gyerekeim jó iskolába járhatnak. A csapat kiváló, a kollégákkal remek a kapcsolatom. Ezt akarják tőlem elvenni a gonosz migránsok, veszélyeztetve ezzel a gyerekeim biztonságát. Érted!? -
- Értem. -
- A migránsoknak ezért pusztulni kell! Érted !!!??? -
- Értem. -
- Mivel te vagy a közelben az egyetlen migráns, pacsirta, én most megeszlek a haza nevében. Mivel azonban te is megkérdezted, hogy ki vagyok én, az utolsó szó jogán, te is elmondhatod, hogy ki vagy. Nos?
- Én? A tulaj. -


Nincsenek megjegyzések: